maandag 23 juli 2012

Liefde voor het ov!!

Net als iedereen ben ik ook zwaar in love met het ov. Het is zo handig, ik kom altijd waar ik heen moet, het rijdt altijd op tijd en het rijdt ook altijd weer terug.

Jaa.. was het maar zo! Ik haat het ov en ik zal een paar voorbeelden geven waarom;

Ten eerste zijn de tijden helemaal kut. Vooral in de avond faalt het hard. Als je namelijk iets in delft gaat doen moet je er vroeg alweer weg omdat de laatste bus om kwart over 11 gaat, bus gemist, ja jammer? Deze info over bustijden klopt ook vaak niet, zo zou de bus om 10 over half 12 gaan, maar volgens de tijden bij de halte eerder, dus ik rennen op me hakken wat er natuurlijk extreem sexy uit zag, wij aangekomen bij de halte, geen bus. Een half uur later, geen bus. Alleen een 'sorry geen dienst' bus met een buschauffeur die extreem vrolijk naar ons zat te zwaaien. Tsja zit je dan, in Delft. Gelukkig konden we opgehaald worden.
Afgelopen woensdag was het een beetje the same story. Wij zitten te wachten op de bus en kwamen op het geniale idee om te kijken hoe laat deze kwam, die kwam dus niet meer. Wij kijken op de app, gaat er een trein naar Rijswijk en vanaf daar rijdt er wel nog een bus. Helemaal leuk, alleen gaat die trein over 4 minuten. Rennen naar zo'n ding voor een kaartje, maar ik dacht ik kan ook met m'n ov dus dat hoeft niet. Bleek ik te weinig geld erop te hebben, jammer enzo maar geen tijd meer voor een kaartje daar was de trein. Gelukkig mocht ik zonder kaartje voor die ene halte. Uit de trein jumpen en sprinten naar die bus, nog net op tijd de bus en toen onderweg naar huis.
Maar dudes, waarom niet nog één busje laten rijden na kwart over 11, dat zou zoooooo handig zijn!

Verder kent iedereen wel de verhalen over bussen die voor je neus wegrijden enz enz.

En dan heb je natuurlijk nog je eigen onhandigheid. Zoals de bus de verkeerde kant op nemen zodat je in Maassluis komt in plaats van Den Haag! Of je halte missen en dan like a mongool staan in de tram van oh my god dat was onze halte en nu hier er maar uit en ohjee. Of op het station iets gaan kopen terwijl je bus weggaat en dan met je 500 tassen over het station gaan rennen, dan kijken mensen ook raar en het is niet handig. Of wat dacht je van met de trein gaan maar het incheckding missen en 'm dan helemaal stressen omdat je ali reist en ze vaak controleren, dan waar je moet overstappen in willen checken en erachter komen dat je trein reis zooi niet geactiveerd is, dat was ook een grote knaller!

Kortom, ik + het ov is geen combinatie. Ik kom uiteindelijk altijd waar ik moet komen, maar het gaat helaas maar in weinig gevallen echt soepel. Dus leer van de bovenstaande verhalen en doe het niet zo!

0 reacties:

Een reactie posten