maandag 30 juli 2012

Bier en schoenen vliegen door de lucht

Afgelopen week was het spektakel in Maasdijk weer aan de gang (voor de mensen die hier niet uit de buurt komen, dat is een klein dorpje hier in 't westland) Dit spektakel staat bekend om het biergooien, dus je voelt de bui al hangen! Wij besloten om er toch maar is een kijkje te gaan nemen, wat achteraf een hele goede beslissing bleek te zijn. Ik had er weinig zin in, maar eenmaal daar was 't echt top! Eerst bestelde ik drinken maar wilde meneer achter de bar m'n bonnetjes niet, dan toch niet ik pak m'n drinken en ben weg. Daarna kwamen we onderweg nog wat gezellige mensen tegen tot we uiteindelijk ons clubje vonden. Onderweg kwam er af een toe een bierregen over ons heen, maar dit viel nog wel mee. Toen we onze matties hadden gevonden werd het pas echt feest. Van je vrienden moet je het hebben zeggen ze altijd.. Eerst zegt een van m'n vriendinnen dat ik nog geen bier over me heen heb gehad, een paar seconden later druipt het bier uit m'n haar en van m'n gezicht af. Hier was ik niet zo blij mee, dus als reactie gooide ik een wijntje terug in diegene z'n gezicht en toen was alles weer goed.


Verder werd ik herkend door mensen omdat ze me vaak in tjc zien? Vond ik wel bijzonder.. Na nog wat te drinken gingen we helemaal los en stond iedereen bellen te blazen. Na een tijdje was het feest afgelopen en gingen we richting huis. Ik helemaal onder de sliertjes die ze afschoten daar. Vlak voor de uitgang werden we op de grond getrokken door degene die bier over me heen had gegooid en diezelfde vriendin zei; gooi dr schoen over het hek. Wat die dus echt deed. Ik helemaal in paniek tegen iedereen zeggen dat m'n schoen over het hek was gegooid, misschien maakte ik er wel een iets te groot drama van.. gelukkig kwam even later iemand aanlopen met m'n schoen en konden we richting huis. Ja dit was een gezellig avondje.

Wat ook nog bijzonder was was de rotonde. Wij stonden daar stil om afscheid te nemen want ik moest de andere kant op. Eerst stopt er een auto die de weg vraagt (de bestuurder dan hè, niet de auto) dat is opzich niet zo raar. Daarna stopt er een taxi met een paar jongens erin, die vragen aan een vriendin van me of ze ongelukkig is en of ze een kus mogen. Dus zei zegt kom maar, stapt er echt een jongen uit die taxi die naar haar toe komt voor een kus. Helaas voor hem moest hij genoegen nemen met de gebruikelijke Nederlandse drie zoenen op de wang.Hij stapt weer in de taxi en die rijdt weer verder. Toen ik thuis was zag ik pas hoe vreselijk voor lul ik heb gelopen met al die sliertjes om, maar het kan me eigenlijk weinig schelen, het was gewoon een leuke avond!



0 reacties:

Een reactie posten