donderdag 22 september 2016

Vreemde meisjes die 's nachts op je bank komen slapen

Normaal ben ik niet zo enthousiast dat ik om de twee dagen inspiratie heb voor een bericht, maar ik wilde jullie mijn vreemde ervaring van afgelopen nacht toch echt niet onthouden. Misschien heb je het al gelezen op Twitter, of zit je in een van de honderd whatsappgroepen waarin ik dit verhaal al heb gedeeld, maar voor de mensen die het nog niet kennen hier komt het.

Afgelopen nacht lag ik te slapen. Shocking I know. Ik sliep al niet zo geweldig want ik viel pas rond een uur in slaap omdat er herrie was in huis. Om vier uur 's nachts komt er uit het niets een random meisje mijn kamer binnenstormen. Ze doet de deur weer dicht, legt haar sleutels op de grond en komt op mijn bed zitten. Ik schrik me helemaal dood en zit meteen rechtop in bed. Ik ging er van uit dat ze bij een van m'n huisgenoten bleef slapen en de verkeerde kamer was binnengelopen of iets dergelijks, er waren er namelijk twee gaan stappen dus dat kon een prima verklaring zijn. Toen ik dus aan haar vroeg bij wie ze sliep en haar vertelde dat ze in de verkeerde kamer was kreeg ik gewoon geen reactie, ze bleef voor zich uit staren.

Ineens stond ze op en liep ze naar mijn bank. Hier begon ze ineens alle spullen van mijn bank af te halen, haar schoenen en jas uit te doen en voor ik het wist lag ze daar onder een dekentje op mijn bank. In de tussentijd probeerde ik er wat woorden uit te krijgen en erachter te komen waar ze in godsnaam vandaan kwam en wat ze in mijn kamer deed. Maar er kwam echt letterlijk niks uit behalve twee random namen die ze noemde. Ze keek me ook aan alsof ze me al jaren kende en de manier waarop ze comfortabel op mijn bank lag was ook zo vreemd, het leek alsof ze al meerdere keren bij mij was blijven slapen en dat haar logeerplek was, zo ontzettend vreemd.

Picture or it didn't happen. Ben wel even zo vriendelijk geweest om haar anoniem te laten door met mijn photoshop skills heel prachtig een smiley over haar hoofd te plakken. 
Ik begon ondertussen een beetje in paniek te raken want wat moest ik hiermee? Ik wilde gewoon slapen, krijg ik ineens dit. Ik vroeg in de groepsapp aan mijn huisgenoten of er iemand misschien een vriendin kwijt was, maar dat was niet zo. Toen ik een foto stuurde herkende een van mijn huisgenoten het meisje, blijkbaar woont ze in het huis hiernaast. Mijn huisgenoot heeft me geholpen het meisje wakker te maken en het huis uit te krijgen. Dit duurde wel eventjes. Ook hoorde we daarna van een andere huisgenoot dat dit meisje ook minstens een kwartier, waarschijnlijk nog veel langer, bij ons op de wc heeft gezeten. Alles bij elkaar was dit echt een enorm vreemde ervaring en ik denk dat ik zo rustig reageerde omdat ik misschien wel een beetje in shock was ofzo. Na deze gebeurtenis kon ik dan ook bijna niet meer slapen en toen mijn wekker ging om half acht voelde ik me dan ook vreselijk. Ik heb de halve ochtend dit verhaal aan iedereen die ik ken verteld, want het was gewoon te bizar en ik moest het met iedereen delen.

Voor de mensen die zich afvragen: hoe komt ze dan het huis in? Dat zal ik even uitleggen. Hier in Tilburg zit er tussen ons en de buren een soort poort in de muur. Hier kan je alleen in als je een sleutel van de deur hebt, en dat hebben wij, onze buren en de mensen in het huis daarnaast. We hebben namelijk een gezamenlijke 'tuin' waar we onze fiets e.d. kunnen neerzetten. Ons huis heeft dan ook nog een klein stukje tegels met wat betonnen muurtjes eromheen zo van het is een afgesloten tuin. Onze achterdeur is helemaal kut en kan zo ongeveer niet dicht. Daarom is deze dus vaak open, maar aangezien bijna niemand de tuin in kan en er geen waardevolle spullen hier in huis liggen maak ik mij hier nooit zo'n zorgen over. Dit meisje woont dus naast ons en heeft dus ook een sleutel. Ze zal waarschijnlijk haar fiets hebben neergezet en was toen zo van de kaart dat ze maar random ons huis binnen is gelopen. Blijft natuurlijk alsnog erg vreemd.

Dit is wel weer typisch zoiets dat alleen mij weer kan overkomen. Ik was dan ook zo moe dat ik vanmiddag maar weer terug mijn bed in ben gegaan, al ben ik nu nog steeds moe dus had dat misschien niet zo heel veel nut. Verder ga ik mijn huisbaas een bericht sturen dat ik graag een achterdeur wil die dicht kan, en denk ik dat ik voorlopig mijn kamer 's nachts maar op slot ga doen. Normaal doe ik dat niet omdat ik het niet fijn vindt als ie dicht zit. Ik voel me dan heel erg opgesloten ofzo en ben bang dat als er iets gebeurt dat ik dan in paniek raak en de deur niet meer open krijg o.i.d. Tot zo ver deze bijzondere gebeurtenis! Hoe was jullie nacht?

0 reacties:

Een reactie posten