zondag 1 september 2013

Een goed begin is het halve werk

Maar een goed begin is maar de helft! En precies daarom begin ik nooit ergens goed aan. Nee okee dat is niet waar, ik ben gewoon kampioen uitstellen en mijn motivatie ligt nog steeds ergens onder een steen in de tuin denk ik.Over zo'n 16 uur begint mijn eerste schooldag op m'n nieuwe opleiding en ik ben toch voorbereid, niet normaal.

Om te beginnen hebben we m'n geweldige kamer in Tilburg. Sinds deze week staan er eindelijk wat meubels in, maar een bed heb ik nog niet. Ook moet m'n kast nog komen, dus m'n spullen opbergen zal een groot succes worden! De muren zijn ook nog leeg en al heb ik dan wel een bureau daar staan, ik heb geen bureaustoel dus dat gaat allemaal ook een beetje lastig worden. Morgen avond ga ik er al slapen, dus dat gaat 'm helemaal worden natuurlijk. Vooral met m'n dekbed die ik vergeten ben mee te nemen, dus ik ga morgen nog maar even wat dingen meenemen en daar op school de hele dag mee lopen slepen.
Ik heb wel al een fiets geregeld. Deze had ik nodig voor m'n introductie deze week en deze heb ik best snel geregeld vind ik zelf. Hij staat sinds donderdagavond bij het station dus ik hoop wel dat dat ding er morgen nog staat..

Dan terug naar de studie. M'n boeken heb ik nog niet, omdat je van iedereen hoort dat je de helft van je boeken niet nodig hebt en m'n boeken zijn nou niet bepaald een koopje, dus ik wacht wel even af welke boeken ik nou wel en niet nodig heb. Ik hoorde dat er meerdere mensen zijn die dit doen dus dan ben ik gelukkig niet alleen. Gisteren bedacht ik me ook ineens dat m'n etui een soort van uit elkaar is gevallen en ik nog helemaal geen schoolspullen (schriften, collegeblokken enz.) heb gekocht.. Ook heb ik nog geen agenda gekocht voor dit jaar, wauw wat ga ik goed voorbereid dit schooljaar in. Gelukkig begin ik dinsdag pas om 1 uur ofzo dus misschien moet ik 's ochtends maar even de stad in gaan om wat dingen te kopen..

Goed uitgerust zijn is ook niet helemaal gelukt. Eerst sunny beach, toen de lierse feestweek, toen de aci intro, vervolgens nog een avondje Naaldwijk en als klap op de vuurpijl een heel laat avondje in Limburg. Ik hoop maar dat ik niet in slaap val tijdens m'n eerste lessen morgen, of dat m'n ogen de hele tijd dichtvallen, zoals dat het afgelopen jaar steeds bij filosofie gebeurde. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar alles en ik hoop echt dat deze studie iets voor me is! Al vind ik het nog steeds een beetje raar om zo ver weg op een kamer te gaan zitten, maar het valt vast allemaal hartstikke mee!

0 reacties:

Een reactie posten