zondag 15 september 2013

Op kamers (2)

Er moest natuurlijk even een vervolg komen op deel 1, want ik had er een 1 achter gezet, dus tada hier zijn we dan. Waar waren we gebleven? Afgelopen week heb ik doorgebracht op een luchtbedje in m'n kamer, erg sfeervol moet ik zeggen, maar toch niet zo'n succes. Dus toen leen bakker mensjes belden dat m'n bed binnen was was ik erg blij, al wist ik niet hoe ik 'm op zou moeten halen..

Op dag 5 van mijn zeer heftige studentenleven werd dan toch eindelijk mijn bed gehaald, met dank aan een van m'n huisgenootjes die aanbood 'm te gaan halen. Ik heb 'm die middag zelf in elkaar gezet, jaja helemaal zelf, en daarna ben ik naar huis gegaan. Ik heb er de afgelopen week heerlijk in geslapen en hij zit nog steeds in elkaar dus ik heb iets goed gedaan!

Deze week begon gelijk al met een grote knaller, ik ging namelijk een stofzuiger vervoeren van Naaldwijk naar Tilburg en dat was een zeer groot succes. Ten eerste paste dat ding niet helemaal in een grote sporttas, dus moest ik onderdelen in een losse tas doen. Ook had ik nog een handtas met zware laptop en alles er in en nog een plastic tas met wat schoenen en kleding. Het fietsen met die 4 tassen ging verassend goed, totdat ik bijna tegen een auto aan reed, maar ik vond dat dat niet mijn schuld was. Ook de bus was een groot succes met die tassen, m'n grote tas nam heerlijk 2 plaatsen in en mensen die dachten dat er daar plek was werden zwaar teleurgesteld. De trein ging wel soepel, ook keken mensen me wel een beetje raar aan. Toen kwam het fietsen in Tilburg, dit ging echt helemaal kut om m'n 40 euro fiets met handremmen waarbij ik geen tassen aan het stuur kan hangen, maar na heel wat moeite kwam ie toch bij het kamertje aan. De dag erna werd ik overigens wakker met enorme spierpijn van die zware tassen..

Verder is de weg voor m'n kamertje veranderd van zandbak in woest natuurgebied met gracht en loopplank. Ik schrok me dood toen ik dinsdagavond in het donker en de stromende regen aan kwam en er allemaal bergen zand lagen en ik over een houten plank moest met m'n fiets om bij de deur te komen. M'n allstars zijn ook officieel overleden hierdoor. Het werd alleen nog maar leuker toen we wat briefjes in de brievenbus kregen met daarop de informatie dat we donderdag tussen 8 en 4 geen water en gas hadden. Ik kon dus niet naar de wc 's ochtends, zeer vervelend!

Heftig detail; ik moet huiswerk maken. Dit is toch wel een beetje iets nieuws voor mij, want zoals mensen waarschijnlijk wel weten deed ik nooit zo veel op m'n vorige schooltje en riep ik vooral af ten toe "die had ik niet" door het lokaal heen en dat was het wel weer. Maar helaas, tijden veranderen. Huiswerk moet hier namelijk uitgeprint en ingeleverd worden, dus ik ontkom er niet meer aan. Wat misschien ook wel weer goed voor me is, want tsja met niks doen kom je nou ook weer niet echt ver.

Verder gaat het tot nu toe nog allemaal prima daarzo in Tilburg, alleen beginnen ze me thuis toch wel een beetje te missen, en ik mis hun toch ook wel een beetje als ik daar zit, maar je moet toch iets over hebben voor je studie! Morgen vervolg ik mijn avontuur en neem ik gezellig weer een tas vol zooi mee naar Brabant. Ook begint morgen de IEMES-week, waar ik toch wel erg benieuwd naar ben. We beginnen de week met een gastcollege van Eric Corton en daar heb ik wel aardig veel zin in. Ik zin in school.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

1 opmerking: