woensdag 4 september 2013

Op kamers (1)

Dag 1: De eerste schooldag was al erg heftig. Eerst stonden we een half uur op het station samen met extreem veel andere mensen te wachten op een bus. Dit ging niet erg top aangezien alle bussen steeds vol waren voordat wij erin konden. Uiteindelijk stonden we voorin in de bus waar het helemaal niet mocht en werd ik steeds half tussen de deur geplet als deze open ging. We kregen gelijk in onze tweede les het project naar ons hoofd gegooid en ook de groepjes en alles zijn er al.
Vervolgens ging ik op het station op zoek naar mijn fiets, die ik nog vrij snel vond ook (wonder). Ik ging even langs de Aldi om een flinke voorraad ijskoffie in te slaan en nog wat andere spullen. Eenmaal 'thuis' aangekomen kwam ik erachter hoeveel dingen ik nog nodig had en hoe vreselijk kaal m'n kamer nog was. Ik ben wat foto's gaan ophangen en m'n fotolijst zit nu ook eindelijk vol foto's. Veder ziet het er allemaal nog een beetje zielig uit.

Dag 2: 4 vermoeiende uren school overleefd en vervolgens de halve action leeggekocht. Daarna ben ik de halve avond bezig geweest met het schoonmaken van een vriezer en een groot deel van de keuken want het was allemaal echt gewoon te smerig. Ook irriteerden wij ons aan een lelijke plank boven de deur, dus deze hebben wij met onze creativiteit veranderd in een prachtig kunstwerk! Een zeer nuttige dag dus!

Dag 3: We hebben een brief gekregen dat we de komende tijd iedere ochtend tussen 8 en 10 geen water hebben, echt op dus. Wat wel positief is, is dat ik in één keer goed ben gefietst naar school en dat zonder navigatie. Verder val ik nu al in slaap tijdens de lessen en vind ik school tot 5 toch wel net ietsje te lang. Ook heb ik vandaag voor het eerst 'gekookt' en het zijn pannenkoeken geworden, een culinair hoogstandje dus! Verder heeft leen bakker nog steeds niet gebeld dat ik m'n bed kan komen halen dus ik slaap vannacht alweer op een luchtbed. Ook had ik 's zomerse kleding mee moeten nemen aangezien de temperatuur nogal hoog is en de lokalen net sauna's zijn. Een beetje het tegenovergestelde van het ISW zegmaar. Nog maar 1 dagje school en dan is het alweer weekend!

0 reacties:

Een reactie posten