vrijdag 27 maart 2015

Praat eens even normaal

Jahoor, de lente is begonnen dus het werd weer tijd voor een stukje. Oké eigenlijk slaat dit nergens op maar het steeds openen met ik heb lang niks geplaatst dus tada hier ben ik weer is ook niet zo origineel meer. Maar goed, lente dus. Lente betekend continu niezen en rode jeukende brandende ogen, feest dus. But I'll survive, want lente bekend ook zon en terrassen. En nu moet ik toch wel toegeven dat terrassen een van mijn grote passies is. Ik geniet er echt van en ik ben er, al zeg ik het zelf, ook erg goed. Maar voor nu moet de lente nog even wachten, want het weer is nou niet echt wauw. Al schijnt vandaag de zon, dus dat geeft hoop! Maar lente voor de deur betekend dat we tuinstoelen moeten gaan fixen hier in Tilburg zodat we buiten kunnen zitten. Gelukkig is daar een facebookpagina voor. Gewoon even neerzetten wat je zoekt en mensen reageren. Zo heb ik wat
tuinstoelen en een tafel gefixt. Iemand had ook nog wel een bankje over, leuk voor in de tuin. Deze werd woensdagavond bezorgd bij ons. Tot mijn grote schrik bleek het geen leuk bankje te zijn voor in de tuin, maar een vet grote normale bank, voor binnen dus. Dit ding staat nu beneden in de gang lekker in de weg, totdat er iemand is die hem wil komen halen. Zo niet dan zijn we van plan dit ding op straat te zetten met een briefje "Gratis mee te nemen' erop. Hoe dit allemaal kon gebeuren is me weer een raadsel, maar het is natuurlijk wel echt iets voor mij.
Verder is dit verhaal alweer van even terug maar in moet het even met jullie delen. Een tijdje terug was ik met twee huisgenootjes in de jumbo. Zwaar discussiërend over welke soep we gingen kopen werden wij plotseling onderbroken door een random man die ons vertelde dat we maar een even normaal moesten praten. Want je moet een rollende r hebben, niet zo'n kak r zoals ik dus heb. Want ja het is hier niet Aalsmeer en we zitten niet in GTST ofzo, dus doe maar gewoon niet. Je moet het maar afleren. Dit is de tip die wij meekregen. Want dat doen ze bij hun dochter ook, werd eraan toegevoegd. Dat arme kind schaamde zich dood en probeerde zich te verontschuldigen voor haar vader. Wat ik best kan begrijpen, het was best wel een zak door de grond van schaamte moment voor haar. Maar oké, dat was dus erg vreemd. Toen de man verder was gelopen zei ik nog iets met een 'verkeerde' r, volgens mij zei ik maar. Dit schreeuwde de man nog even na vanaf een afstandje, met de kak r zoals het uitsprak. Toen ik hem even later bij de kassa zag staan heb ik hem nog even een boze blik toegeworpen. Ik vond dit allemaal toch wel een beetje vreemd. Laat mij lekker praten zoals ik wil.
Verder heb ik mijn afgelopen weken doorgebracht met veel ongezond voedsel. Zo ben ik drie keer naar de Burger King geweest, heb ik twee keer in één week pizza gegeten en was de Ben&Jerry's ontzettend goedkoop bij de jumbo in het centrum dus moest ik twee potten inslaan en er gelijk één proeven. Misschien is dat ook wel de reden dat ik twee dagen ziek in bed heb gelegen en me nu nog steeds niet zo wauw voel. Overigens was de eerste keer Burger King best wel een faal. Als je uitgaat in Rotterdam en nog maar zo'n 8 minuten hebt voordat je nachtbus gaat, dan heb je géén, ik herhaal géén tijd om eerst nog even patat te kopen. Wanneer je zit wel doet zal je zien dat de bus net voor je neus wegrijdt. Om dit verdriet weg te werken kan je natuurlijk altijd weer teruggaan naar de Burger King en meer patat bestellen, dit is dus ook wat wij deden. Maar we hebben ervan geleerd, denk ik. 

0 reacties:

Een reactie posten