zaterdag 7 maart 2015

De verhuizing

Ik ga verhuizen. Ik dacht dat iedereen dit al wist maar ik krijg er nogal veel vragen over dus ik leg het nog even een keer uit. Ik woon dus in Naaldwijk en heb een kamer in Tilburg. Ik ga niet verhuizen van kamer in Tilburg, maar we gaan thuis verhuizen, dus we ruilen Naaldwijk in voor Hoek van Holland. Wat ik hier van vind is over het algemeen wel bekend denk ik, ik ben er (nog steeds) niet zo heel erg enthousiast over. Waarom niet? Ja waarom wel.
Ik zie vooral erg op tegen de extra reistijd van ons nieuwe huis naar vriendinnetje e.d. Ook is de verbinding met het ov vanuit HvH nou ook niet echt zo wauw. Ik heb nu standaard 21 minuten overstaptijd op Rotterdam, dit betekend dus lang wachten en waarschijnlijk meer onzinnig eten kopen op het station want dat doe ik vrijwel altijd als ik lang moet wachten. Of ik moet gewoon een heel voedselpakket meenemen voor onderweg dat kan natuurlijk ook! Ook zal ik steeds nog wel een stukje moeten fietsen naar het treinstation, dus ik moet opletten met de hoeveelheid bagage die ik meeneem want ik moet er dus nog wel mee kunnen fietsen. Ik werk wel nog steeds in Naaldwijk, dus dat wordt lekker heen en weer en heen en weer. Misschien wordt het tijd voor een betere fiets die deze afstanden wel aankan.Verder is het centrum trouwens ook niks, want er is geen leuke kledingwinkel of iets te vinden. Alleen wat supermarkten en rotzooi winkels. Allemaal helemaal leuk dus!
Nu stel ik me vast vreselijk aan en denk ik hier misschien over een paar maanden wel anders over, maar nu vind ik het gewoon stom. Ik heb m'n hele leven in ons huisje in Naaldwijk gewoond en nu ineens moet ik daar weg. Ik heb gewoon een beetje het gevoel dat ik een deel van m'n leven moet achterlaten, en ja ik weet het het klinkt belachelijk als je het zo zegt, maar ik heb nogal moeite met afscheid nemen. Ook al zijn het spullen oid, ik hecht overal altijd te veel (emotionele) waarde aan waardoor ik niks en niemand weg kan en wil doen. Dat we nu door al m'n spullen van vroeger gaan en dingen moeten wegdoen vind ik ook erg vervelend. Je weet dat het ooit moet gebeuren, maar het liefst zou ik gewoon alles houden en het over 10 jaar nog eens uitzoeken ofzo, but I'll survive!
M'n bed is vandaag verhuisd, dus ik ga hier vannacht voor het eerst slapen *spannendddd*.
Het huis is nu echt nog een grote rotzooi vol tassen en dozen en dozen en tassen. Prullenbakken hebben we ook nog niet dus we hebben overal tasjes die zich verkleden als een prullenbak. Ook hangen er zo ongeveer nog nergens spiegels en dat is natuurlijk ook wel lastig want spiegels hebben we wel nodig! Gelukkig voor mij is al het voedsel wel al verhuisd hierheen dus dat hoef ik niet te missen. Maar er moet nog een hoop gebeuren voordat het allemaal 'normaal' leefbaar is hier! Ik moet ook nog opzoek naar al m'n kleding want dat ligt echt overal. Een kapstok hebben we trouwens ook nog niet dus alle stoelen in de kamer hangen nu vol met jassen. Ik weet wat jullie denken, het begint op je slaapkamer te lijken. En ja inderdaad, zo zou je het nu wel een beetje kunnen omschrijven ja. Alleen is het hier nog loopbaar en dat is het in mijn kamers meestal niet zo. Maar goed, ik zal binnenkort wel even wat foto's plaatsen zodat jullie een impressie krijgen van ons nieuwe huisje. We hebben trouwens ook nog geen tuin, dus ik hoop niet dat het al snel mega warm gaat worden in de weekenden want dan kan ik nog niet in de tuin liggen :(

0 reacties:

Een reactie posten