dinsdag 3 maart 2015

Carnaval enzo

Dit jaar begon niet al te best. We kennen ondertussen allemaal het verhaal van de nagellak telefoon en de barst in het scherm van m'n laptop. Gelukkig voor mij kon mijn laptop snel gemaakt worden en functioneert ie nu al weken weer helemaal prima, maar het was wel even een stress momentje. Dit alles gebeurde namelijk een paar dagen voor de tentamens en aangezien ik nooit boeken koop en dus alles van internet moest halen was dit wel een probleem. Maar het is uiteindelijk allemaal goedgekomen. Meer dan goed zelfs, want ik heb eindelijk na 1,5 jaar m'n P gehaald. Ik moest deze periode nog even twee vakken van vorig jaar halen en dat is gelukt!
Nu hoef ik me geen zorgen meer te maken, want ze kunnen me niet meer van de opleiding gooien. Dus nu was er tijd om m'n aandacht te richten op belangrijkere dingen, zoals carnaval! Want dat is natuurlijk erg belangrijk. Als import Brabander moet ik natuurlijk wel meedoen met de tradities, dus carnaval hoort erbij! Dit jaar heb ik het zelfs 3 dagen volgehouden! Ik had eigenlijk nog wel iets langer willen feesten, maar ik was toch ook wel een beetje moe na deze dagen. Het leuke van carnaval is dat het overal is. Dus wanneer jij gezellig boodschappen doet in je vertrouwde supermarkt hoor je fantastische nummers zoals 'paard in de gang' en 'broodje frikadel' langskomen. En natuurlijk vind je dit helemaal niet irritant! Wanneer je in de stad loopt in je normale kleding val je op. Er wordt overal volop bier gedronken en af en toe een polonaise gelopen, en dat allemaal midden op de dag! Wanneer er een optocht plaatsvindt ligt het hele centrum plat en kan er niet en niemand meer door, behalve de wagens. Dit betekend dus dat vrijwel alle buslijnen in Tilburg niet rijden, gelukkig was Arriva hier goed op voorbereid en hadden ze dit op tijd aangegeven! Zelfs zo op tijd dat ik tegen hun moest vertellen dat hun eigen bussen niet reden en dat ze zelf niet eens wisten waarom.
Maar oké, carnaval was leuk en na deze heftige dagen was het tijd om uit te rusten. Dat heb ik ook zeker gedaan. Ik heb namelijk niet veel meer gedaan dan slapen, werken en een beetje shoppen in de vakantie. Het hoogtepunt van die week was de verjaardag van Anoeska op zaterdag, dat was de grootste onderneming van de hele week. Ik ging er namelijk op de fiets heen, en ik moet zeggen dat het al een tijdje geleden was dat ik zo ver had gefietst, dus het was een uitdaging! Maar er stond niet zoveel wind dus eigenlijk ging het best wel prima.
De week erna moest ik van iedereen aanhoren dat ze vrij waren, terwijl ik alweer terug naar school moest. Het viel me erg zwaar. De afgelopen maanden hebben we zoveel tentamenweken en dingen gehad dat ik echt helemaal uit het ritme ben. Niet dat ik er ooit heel erg in heb gezeten maar toch. Nu is het alweer twee weken geleden dat ik vakantie had en ik kijk nu alweer uit naar de volgende want ik heb het nodig!

0 reacties:

Een reactie posten