woensdag 29 oktober 2014

Bussen, paniek en een muizenval

Soms zeur ik wel eens dag ik m'n dag niet heb, of m'n week, of in dit geval m'n maand. Het begon allemaal vrij onschuldig met wat kleine dingetjes zoals bussen missen en dat soort dingen, maar zaterdag ging het helemaal mis.
Zaterdag gingen we naar een feestje in de Maassilo. Hartstikke leuk, alleen een beetje lastig om thuis te komen, maar daar hadden we wat op gevonden! Laura was namelijk met de auto, dus zij wilde mij wel afzetten bij het station en dan kon ik met de bobbus naar huis. Top plan, niks meer aan doen helemaal perfect! Tot het moment dat we bij de halte stonden op centraal en de bus maar niet kwam. Aan een medewerker van de RET vroegen wij hoe laat de bus kwam en hij vertelde ons dat de bus niet meer reed. Dit gebeurde overigens niet echt op een aardige vrolijke manier. Vervolgens zei hij nog dat de bussen volgens de oude tijd rijden en niet volgens de wintertijd, en dat we dus maar even beter hadden moeten kijken. Hier was ik het niet mee eens, ik heb namelijk meerdere malen op de website gekeken hoe het zat met tijden omdat ik wist dat de wintertijd in zou gaan en er was niks te vinden over aangepaste tijden of rijden volgens oude tijden, dus we gingen er vanuit dat de bustijden met de wintertijd mee zou gaan. Sta je dan, om half 6 op Rotterdam centraal en m'n eerstvolgende mogelijkheid om thuis te komen was de trein van 8 uur. Gelukkig kon ik overnachten op Kyle z'n bank. Nadeel: hij heeft een kat. En laat ik daar nou net allergisch voor zijn. Snotterend en hoestend ben ik de halve nacht doorgekomen maar uiteindelijk heb ik het overleefd!

Dan was er maandag, paperday maandag! Dit is altijd een groot succes. Toen ik wakker werd ging het mis, ik was namelijk hartstikke ziek en misselijk en dat ging allemaal niet zo goed. Hierdoor kon ik pas veel later de trein nemen dan de bedoeling was en had ik geen tijd meer om mijn conceptboek te laten printen. Met veel moeite, reizen en stress heb ik het uiteindelijk toch nog voor elkaar gekregen om dat boek in te leveren, al vond ik de print kwaliteit nou niet zo mooi, en m'n boekje was best wel lelijk in elkaar gezet. Beetje jammer want ik had er vet veel tijd ingestoken en dat ding kostte met nog €9,30 ook.

En toen, toen was er vandaag. Deze dag begon erg relaxt. Ik was namelijk vrij dus heb heerlijk uitgeslapen tot half 12. Daarna heb ik rustig wat dingen gedaan, m'n wasbak schoongemaakt en ben ik op bed gaan zitten met m'n laptop. Tot dat moment.. dat ene moment dat ik ineens een muist voor m'n deur zie lopen. Ik spring op, gil het hele huis bij elkaar en ren naar buiten. M'n huisgenoot komt haar kamer uit en vraagt me wat er aan de hand is. In paniek vertel ik dat er een muis zit. Samen gaan we op zoek maar dit zonder succes, ben ik gek? Zat er toch geen muis? Na een tijdje ga ik nog een keer in een hoekje kijken en zie ik hem daar lopen. Opnieuw gil ik het huis bij elkaar en wanneer mijn huisgenoot kijkt is hij alweer weg. Ik denk dat mijn gegil het beest wegjaagt.. Na het lange zoeken kunnen we hem dus niet meer vinden, maar hij MOET weg. Ik ga daar niet zitten als dat beest daar loopt. Overigens snap ik niet hoe hij er komt. M'n kamer is schoon, er ligt nergens eten en er zitten geen rare kiertjes op gaten in de muur dus hoe komt dat beest daar?
Ik ben uiteindelijk de stad in gegaan om muizenvallen te halen. Het neerzetten van die dingen was nog een aardige klus want we moesten even uitvinden hoe het werkt en vooral zorgen dat onze vingers er niet tussenkomen. Nu staan er al een paar uur twee vallen in mijn kamer, maar tot nu toe zonder succes. Ik hoop dat die muis er snel op af komt want ik wil 'm gewoon weg hebben. Weg met dat ding uit m'n kamer. Ik durf nu eigenlijk ook gewoon m'n kamer niet meer in.. maar ik zal wel moeten want er liggen spullen die ik nodig heb. Vannacht ga ik overnachten bij een huisgenootje en ik hoop dat meneer de muis morgen mijn valletjes inloopt, zodat ik weer met een gerust hart mijn kamer in kan. Dit is toch wel een van de ergste dingen die ik heb meegemaakt hier in dit huis. Een fucking MUIS in m'n kamer.

Mocht iemand nou niet bang zijn voor muizen en mij graag willen helpen met vangen, laat het me dan even weten! Hoe sneller hij weg is, hoe beter.
Of heeft er iemand misschien een kat te leen?

0 reacties:

Een reactie posten