zondag 27 oktober 2013

Op kamers (5)

M'n vakantie is voorbij gevlogen en we zitten nu alweer 3 dagen in het prachtige Tilburg (lelijke stad jongens..). Even in het kort, wat hebben we gedaan in de vakantie?

Project, ik heb gewoon twee dagen van mijn vakantie besteed aan ons project! Het filmen in Tilburg was wel erg leuk om te doen, het projectvoorstel en dingen was wat minder..
Na deze twee dagen werd het tijd om even los te gaan en dit gingen we doen tijdens het Amsterdam Dance Event! Het was even zoeken maar uiteindelijk vonden Linda en ik de club waar we heen moesten en eenmaal binnen waren we er klaar voor: Yellow Claw in Bitterzoet. Het werd een avondje springen op toch wel erg chille muziek en we hadden ook nog een cd gescoord! De terugweg naar huis duurde lang. Op schiphol werden we teleurgesteld, want er was geen eten te vinden. Snel gingen we terug onze trein in richting Delft. Eenmaal in Delft aangekomen moesten we wachten op onze bus en gingen we op nieuw op zoek naar eten. Dit vonden wij in een automaat dus we waren blij, alleen ging onze bus al bijna weg. We gingen rennend over de trap en kwamen helemaal uitgeput aan bij onze bus. Hier stapten onderweg allemaal mensen in die naar hun werk toe gingen, en wij zaten daar als brakke mensjes ruikend naar rook en drank... Toen ik thuis aan kwam om 7 uur was m'n vader al op z'n werk en ging m'n zus ook al bijna naar school. Een mooi moment om te gaan slapen! Het was echt een hele leuke avond, gelukkig word ik er steeds weer aan herinnerd door m'n bont en blauwe voet en alle Yellow Claw nummers die ik steeds overal hoor!
Ook het uitgaan zaterdag was zeer geslaagd met als hoogtepunt het opgepropt achterin de auto zitten met z'n 4en!

Terug naar deze week, wat is er gebeurd? Ik kwam maandag aan bij ons mooie huisje en ik was erg blij dat dat de weg voor het huis weer dicht is want nu kan ik uitstappen bij de bushalte achter ons huis! Toen ik binnenkwam schrok ik me rot overal stonden pannen, lege flessen en folders. Ik deed m'n kast open en m'n twee vermiste glazen stonden er gewoon weer in, alleen m'n andere drie waren nu weg. Ik vond deze glazen bovenaan de trap in een hoekje en dit vond ik niet zo top. Ook vond ik m'n pan op het aanrecht en er zaten allemaal vieze etensrestjes in en tot slot stonden mijn borden ook niet waar ze horen, de week begon dus goed.
De rest van de week verliep zeer soepel. Op dinsdag moest ik om half 9 beginnen, dit was zwaar. Die middag kwam Wanda (dat is m'n zus voor de mensen die dat niet weten) een kijkje nemen in Tilburg. 's Avonds gingen we frituren! De pan was er klaar voor, alleen moesten we nog even de stekker erin doen, op dat moment viel de stroom uit. De frituurpan kon nergens in de keuken in een stopcontact want dan viel de stroom uit. In paniek gingen we naar de buren (ook studenten) om te vragen of zij wisten wat we moesten doen, maar toen hadden we het zelf al gefixt. Uiteindelijk moesten we de frituurpan op het dakterras zetten en er twee verlengsnoeren aan doen om m aan te krijgen. Helaas voor ons is het licht op de eerste verdieping kapot, dus we moesten met een zaklamp schijnen om te kijken of de patat al klaar was. Overigens was het allemaal wel erg lekker!

Woensdag was ook weer een hoogtepuntje in m'n week. Ik had namelijk m'n wekker een uur te laat gezet en kwam daar 30 minuten voordat m'n les begon achter. M'n haar was te vet en ik moest het echt wassen dus dat ging ik allemaal niet meer redden. Die avond moest ik een pakketje ophalen in fucking Den Bos/''s-Hertogenbosch. Dit was zwaar. Ik moest naar een plek ergens op een industrieterrein, echt een uithoek van de stad ofzo. Hier moest ik door een raar hoog hek heen wat alleen openging als er een vrachtwagen aankwam en er zat ergens binnen een chagrijnige vent die me wel kon helpen. Het pakketje moest ik weer mee terug slepen en het was vet ver lopen naar de bushalte. Ik was kapot, maar we hadden 's middags het idee gekregen om uit te gaan dus ik ging even snel iets te eten maken, waarbij ik overigens bijna de keuken had laten affikken, en daarna gingen we op stap.

Donderdag was ook zwaar, ik had namelijk wel twee hele uren les. Dit was de dag waarop Linda langs kwam in Tilburg en we 's avonds (alweer) uit gingen. Hier kwamen wij een oude bekende tegen, een van de Brabantse jongens die we hadden ontmoet in Renesse (lang geleden). Hij woont blijkbaar ook in Tilburg en toen we erachter kwamen dat we elkaar allemaal kenden waren we aardig in shock. Nadat onze tosti het iets te heftig vond in de koekenpan en deze was aangebrand, was het toch maar eens tijd om te gaan slapen.

Vrijdag was ik op, kapot, in stukjes, doodgegaan en weer opgestaan en doorgegaan met leven. Ik moest namelijk nog eventjes werken 's avonds, al ging dit verrassend goed. En dat was weer een week uit mijn zeer heftige leven.


0 reacties:

Een reactie posten