maandag 21 januari 2013

Tentamenweek 2

Op woensdag 7 november plaatste ik heb bericht Hoe overleef ik de tentamenweek? Hierin gaf ik 10 zeer geweldige tips om zo'n tentamenweek te overleven. Vandaag is er weer een nieuwe tentamenweek begonnen en ik vroeg me af of ik zelf iets geleerd heb van mijn 10 gouden tips.

Tip 1 was; begin op tijd. Dit is weer eens niet gelukt. Ik ben gisteravond begonnen met leren voor de toets die ik vandaag had en ik was weer eens tot 's nachts bezig, ik faal dus nog steeds hiermee.

Tip 2 was; probeer zo weinig mogelijk aan nachtwerk te doen. Ook dit is dus niet gelukt en daarom zit ik vandaag de hele dag lekker te gapen. Dit is nu een nog groter probleem dan in normale toetsweken, want ik heb ook luistertoetsen waarbij wakke rblijven aardig moeilijk is. Maar we gaan zien hoe dat gaat...

Tip 3 was; sla een voedselvoorraad in. Dit is absoluut wel gelukt! Met m'n chocoladerepen, chips, tucjes, spekjes en niet te vergeten zaanse huisjes (de lekkerste koekjes ooit, maar ook zeer verslavend) is dit zeker een geslaagd puntje. Nu hoef ik geen rondjes door het huis te lopen op zoek naar eten.

Tip 4 was; zet je wekker op tijd en zet nog een extra wekker. Aangezien vandaag dag 1 was en mijn toets pas om 12:10 begon was ik ruim op tijd wakker en was een extra wekker niet nodig. Ik denk dat ik er wel aardig goed van heb geleerd de vorige keer. Toch ben ik een paar weken geleden door m'n wekker heen geslapen. Ik had om 10 uur les en werd om kwart voor 12 pas wakker,, oeps.

Tip 5; vermijd de computer enz. Aangezien m'n vader technisch bezig is geweest en internet het alleen nog doet op de vaste computer kan ik niet afgeleid worden door m'n laptop. Dit scheelt dus een hoop problemen. Helaas doet de 3g op m'n telefoon het wel....

Tip 6; de pauzes, deze hou ik net iets te vaak, dus hier moet ook nog aan gewerkt worden.

Tip 7; zorg dat je ruim van tevoren naar de wc gaat voor een tentamen, anders zijn je handen onderkoeld. Deze tip zou ik nu willen veranderen in; zorg dat je goede handschoenen aandoet onderweg naar school, anders sterven je vingers af! Gelukkig heb ik een paar extreem sexy wanten dus dat komt helemaal goed.

Tip 8; probeer niet te veel te stressen. Dit doe ik ook zeker niet, ik stress juist helemaal niet en dat is een probleem. Ik heb zo iets van joh het komt wel, ik zie het wel. Maar tijdens m'n tentamen denk ik dan ohnee had ik maar beter geleerd waarom ben ik niet eerder begonnen enz. Dus niet te veel stressen, maar ook niet helemaal niet stressen.

Tip 9; Nummer je samenvatting. Deze tip is zo geniaal dat ik 'm eindelijk heb gebruikt. Het scheelt een hoop tijd wanneer je niet steeds hoeft te zoeken welk blaadje er komt na het blaadje wat je in je hand hebt. En het heeft maar 6 jaar geduurd voordat ik samenvattingen ben gaan nummeren, dat is toch wel weer een meevaller.

Tip 10 was de voorbereidingstip; neem voor elk vak een apart schrift.  Dit is ook weer helemaal misgegaan. Daarom heb ik besloten om aantekeningen met potlood in m'n boek te schrijven, zo kan ik ze nooit meer kwijtraken en heb ik ze er ook gelijk bij als ik aan het leren ben.

Conclusie; ik faal nog steeds hard met plannen en leren, maar ik heb toch nog ergens van geleerd. Er is nog hoop!

0 reacties:

Een reactie posten