woensdag 19 augustus 2015

De voor- en nadelen van het Hoek van Holland leven

Hoek van Holland, al maanden mijn nieuwe woonplaats. Voor, tijdens en ook zeker na de verhuizing heb ik flink lopen klagen want ik had er allemaal geen zin en het was te ver en ik vond het gewoon allemaal helemaal niet leuk. Maar nu, maanden later, wat vind ik er nu van? Ik zet de voor- en nadelen van het wonen in Hoek van Holland even voor je op een rijtje!

Voordelen
- Dicht bij het strand: Dit is wat iedereen non-stop tegen me zegt. Zo van chill toch dicht bij het strand. Ja leuk ik kan rollend naar het strand, die twee dagen in het jaar dat het Nederlandse weer en goed genoeg voor is dan. Ik ben nu in 5 minuten op het strand in plaats van 15 à 20 minuten, maar erg veel heb ik er niet aan maar goed.
- Ik kan zonder make-up boodschappen doen e.d. Dat is wel een groot voordeel. Ik ken hier namelijk ongeveer niemand dus de kans dat ik iemand tegenkom die ik ken is zo'n 0,3%. Dit betekend dat het me hier niet boeit als alle mensen die ik niet ken en nooit ga kennen me zonder make-up zien, scheelt me toch weer een hoop werk!
- M'n vader wil me vaker met de auto komen halen vanaf 't station dan vanaf de bushalte in Naaldwijk dus minder slepen met koffer. Al is dat op zich ook logisch want van het station naar huis lopen duurt zo'n 25 minuten en niet 7 minuten zoals ik Naaldwijk dus lopen is ook minder een optie hier (ja ik heb het wel eens geprobeerd, nee het was geen hoogtepunt dus dat doen we niet meer). Dus ja dan snap ik wel dat ie even snel heen en weer wil rijden ipv mij lang te laten lopen (of de bus te laten nemen waar je lang op moet wachten en die vervolgens eerst een hele ronde door een woonwijk maakt om vervolgens weer bijna bij het station terug te komen en dan pas verder te rijden).
- M'n kamer/stuk op zolder is een stuk groter dan mijn vorige kamer dus ik kan mijn bed nu altijd uitgeschoven laten staan. Dit betekend dat ik vanaf nu een 160 bed heb en dat is wel fijn.

Nadelen
- Het is ver weg. Ja het is ver weg. En nu wil ik niet horen dat ik me aanstel of lui ben want ik fiets me helemaal suf. Een paar uurtjes werken betekend 14 km fietsen. Even langs vriendinnetjes in Honselersdijk betekend zo'n 18 km fietsen en een leuk liers feestweek avondje is 22 km fietsen (nu kon ik afgelopen week gelukkig twee keer meeliften met Wouter op de terugweg dus dat was fijn). Ik wacht nog steeds op de dag dat m'n benen er gespierd uit gaan zien hiervan. Nu ga ik ook wel eens met de bus naar m'n werk, maar dit is niet altijd een optie. Dat ding rijdt namelijk maar één keer in het uur op zondag omdat er niemand ooit de bus neemt hier.
- Het ov. Zoals ik net al zei rijdt de bus in het weekend en 's avonds maar één keer in het uur. Wat echt mega irritant is want het komt nooit uit. En als je dan eindelijk een keer de bus kan nemen moet je ook maar hopen dat je buschauffeurs snappen hoe het moet en op elkaar wachten bij de overstap in 's Gravenzande. Dit gaat ook nog vaak genoeg mis namelijk. Hierdoor heb ik op zaterdag een keer een uur kunnen wachten, ben ik onderweg naar Naaldwijk een keer gestrand en ben ik ook maar een keer van 's Gravenzande naar huis gaan lopen. Dit was overigens erg nutteloos, precies op het moment dat ik m'n straat in liep kwam de bus langs, dus als ik op dat ding had gewacht en niet was gaan lopen was ik precies even laat thuis geweest maar beweging is natuurlijk hartstikke goed voor je!
- Voordrinken is nooit meer bij mij. En dit snap ik ook volkomen, waarom zou je in godsnaam eerst helemaal naar HvH gaan fietsen om vervolgens weer richting Naaldwijk oid te gaan, maar toch is het wel jammer want Naaldwijk was altijd zo lekker centraal.
- Naar huis met de bobbus is zwaar. De bobbus, wie kent hem niet. Dat leuke ding dat iedere zaterdagnacht van Rotterdam via Naaldwijk en 's Gravenzande naar HvH rijdt en weer terug. Deze reis duurt nu ineens twee keer zo lang en tot nu toe ben ik iedere keer in slaap gevallen in deze bus omdat het zo lang duurt.
- De kikkers. Nu zijn ze een tijdje stil maar wauw wat maakten die beesten maandenlang herrie zeg wauw.

Nu kan ik nog wel verder gaan en meer dingen bedenken maar dan wordt dit verhaal echt veel te lang! Ik ga nog even genieten van mijn laatste week en ik zal jullie binnenkort gaan lastigvallen met een bericht over hoe het is om voor het eerst stage te lopen, want dat ga ik vanaf maandag namelijk doen!

0 reacties:

Een reactie posten