vrijdag 15 mei 2015

Even een broodje kopen

Ken je dat, je trein missen omdat je per se nog even een broodje wilde kopen? Dit overkomt mij eigenlijk net iets te vaak. Ik heb altijd het idee dat ik nog wel even tijd heb om snel iets te kopen, en vaak heb ik dat ook wel, maar aangezien ik keuzes maken enorm lastig vind sta ik altijd een uur te twijfelen of ik nou een croissant, focaccia, kaasstengel, belegd broodje of iets anders wil. Wanneer ik eindelijk m'n keuze heb gemaakt en af ga rekenen ontdek ik vaak dat ik nog één minuut heb om mijn trein te halen. Met m'n pinpas en rotzooi nog in m'n hand ren ik naar het perron en daar klinkt het fluitsignaal al als ik de roltrap op ren, de deuren gaan dicht, zo net voor m'n neus. Iedereen in de trein ziet dit dus ik moet natuurlijk even nonchalant doen zo van nee hoor het geeft niet dat ik hem gemist heb haha en dan loop ik weg alsof er niks aan de hand is, terwijl ik van binnen een beetje doodga omdat ik weet dat ik nu weer hartstikke lang moet wachten op de volgende trein. Verder hou ik enorm van de trein. Sinds ik in Hoek van Holland woon mag ik gezellig nog meer met de trein reizen dan eerst, helemaal leuk! Want geef nou toe, wie wil er nou niet een half uur lang in een oude verrotte sprinter zitten die tussendoor nog gezellig zo'n 8 keer stopt voordat je eindelijk op Rotterdam aankomt? Ik vind het overigens wel een beetje lullig dat ze echt de meest oude en verrotte sprinters inzetten op dit traject maar oké we leren er wel mee leven.
Verder is Hoek van Holland erg, luidruchtig. Aan de overkant zijn de net gebouwde huisjes af dus onze kersverse overburen zijn nu allemaal gezellig de hele tijd aan het klussen. Daarnaast horen we steeds toetoeeet als de Stena Line vertrekt en laten de vogels ook graag weten dat ze er zijn. Wat ik ook erg bijzonder vind zijn de kikkers, iedere nacht worden we hier helemaal gek van het geluid van geile kikkers ofzo, dat die beesten zo veel herrie konden maken wist ik niet, maar ik vind het toch wel erg apart. Maarja ik mei doen alle diertjes een beetje vreemd dus daar zal het wel door komen! Ook de eenden willen graag laten weten dat ze er zijn en die maken dus ook genoeg herrie. Deze eenden komen ook vaak even waggelen in onze tuin, dat vind ik dan wel weer gezellig!

Naast al dit hebben we natuurlijk nog veel meer meegemaakt.. Afgelopen week was er wind, eh ik bedoel feest. Het was namelijk Bevrijdingsdag dus het was tijd om een festivalletje te gaan bezoeken. Gelukkig voor ons was het weer echt geweldig en hoefden we dus maar tot een uurtje of half 2 te wachten voordat het eindelijk droog was. Er was zelfs zon te zien, bijna perfect weer! Op windkracht 200 na dan. Eenmaal aangekomen in Den Haag stond er echt een mega rij om het terrein op te komen, iedereen had blijkbaar net als ons gewacht op het betere weer. We hebben onszelf naar binnen gepropt, want we wilden natuurlijk wel op tijd zijn voor het optreden van Kensington. Eenmaal binnen probeerden we een goede plek te vinden maar het was zo achterlijk druk dat we dat snel hebben opgegeven. Samen met duizenden andere mensen stonden wij heerlijk weg te waaien terwijl we probeerden te genieten van de muziek. Kensington had hier zelf ook nooit een mooie opmerking over "Vandaag vieren we de vrijheid, zoals de vrijheid om het z'n allen buiten in een halve orkaan te staan!".  Helaas waaide het geluid vaak half weg omdat de wind gewoon zo vreselijk hard was, ze hadden het podium beter aan de andere kant kunnen bouwen maarja. Na slechts één optreden konden we de mensenmassa en de harde wind niet meer aan en zijn we de binnenstad ingevlucht waar we nog even hebben genoten van lekker eten. Alles bij elkaar best een prima dagje, maar toch wel erg jammer van het weer! Verder heb ik vrij weinig gedaan in mijn vakantie, maar dat is toch ook wel een beetje waar vakanties voor zijn vind ik zelf!


En nog even een plaatje om te laten zien hoeveel mensen er waren zodat jullie zien dat ik niet helemaal aan het overdrijven was!

0 reacties:

Een reactie posten