dinsdag 16 juli 2013

Dag ISW

Dit was het dan, m'n middelbare school avontuur. Na 6 lange jaren is het klaar, het papiertje is binnen. Ik vind het nog steeds een raar idee dat ik niet meer naar die school hoef te sprinten met het idee dat ik te laat ben, m'n jas in m'n kluisje prop en door ren naar 't lokaal waar ik dan elke dag van het schooljaar in een topje binnen kom lopen omdat ik het zo warm heb van het fietsen. Alle stencils en dingen die ik heb nog heb liggen mogen ook allemaal weg en ik denk ook niet dat ik m'n grafische rekenmachine ooit nog nodig heb.

Gisteren was het dan de aller laatste keer dat we naar school moesten. De laatste keer dat we in het beeldende vorming lokaal zijn geweest om onze ouders nog even ons meesterwerk de popart te laten zien en ook de laatste keer dat we in de geweldige wc's zijn geweest.
Ik was er na een groot kledingdelimma helemaal klaar voor. Zelfs vriendjelief had zich netjes aangekleed voor mijn bijzondere avond! M'n vader kwam met het idee om te gaan fietsen, maar dat heb ik 'm gelukkig snel uit z'n hoofd gepraat want dan zou ik verwaaien en dat kan natuurlijk echt niet op zo'n avond!
Na lang wachten verscheen de gevreesde foto op het scherm en moest ik 't podium op. Jeetje wat was ik zenuwachtig, ik haat 't om zo voor een groep mensen te staan dus ik heb ook echt niemand aangekeken die daar zat. M'n verhaaltje viel gelukkig mee, niks over m'n altijd te laat zijn en alles! Na alle verhaaltjes en andere praatjes van mensen gingen we nog even wat drinken want tsja dit was de eerste en de laatste keer dat de school ons bier en wijn liet drinken dus daar moesten we van genieten. Daarna maakten we nog een paar praatjes met leraren en was het tijd om afscheid te nemen. M'n diploma is binnen, ik hoef nooit meer naar 't isw.

Wat nu? Dat is de vraag waar ik mij al een tijdje mee bezig aan het houden ben. Zes jaar is niet niks dus het wordt even wennen allemaal. Ik ben niet zo'n fan van grote veranderingen en nieuwe dingen omdat ik dan weer zo erg moet wennen, maarja ik zal wel moeten! Ik heb me vorige week maar eens ingeschreven voor een opleiding en ik ben blijkbaar aangenomen want ik krijg allemaal mailtjes dat ik een foto moet uploaden voor op m'n studentenpas en alles. Het is communicatie international event music & entertainment studies (CO-IEMES) geworden in Tilburg. Nu moet ik dus spontaan een kamer gaan zoeken en alles en stiekem ben ik er best wel een beetje bang voor om zo in m'n eentje naar de andere kant van Nederland te gaan, maar het wordt vast leuk! (hoop ik)

Mochten er trouwens nog mensen interesse hebben in een boek vol engels examens en ook het boek om die dingen na te kijken, let me know! Ik heb ook nog een geschiedenis examenbundel in de aanbieding *spam*

0 reacties:

Een reactie posten