vrijdag 7 december 2012

Proefstuderen enzo.

Het is zo ver, donderdag 6 december, 6:15 en m'n wekker gaat. Het verlaten van mijn bed gaat weer moeizaam en daarom ben ik pas rond 5 voor 7 mijn bed uit. Zo snel mogelijk probeer ik alles te doen en ben ik klaar om weg te gaan. M'n schoen zit niet zo lekker, dus die doe ik nog even goed. Hier gaat het mis! Ik kijk op de klok en schrik me dood als ik de tijd zie. Ik race naar de schuur gooi m'n fiets eruit doe alles op slot en print naar de bushalte. Daar rijdt de bus precies weg als ik aan kom. Helemaal in de stress kijk ik op 9292 dinges en de volgende bus komt een kwartier later. Dan zou ik om 3 minuten voor 9 bij die school kunnen zijn en red ik heb allemaal nog net aan.
Zwaar in de stress stond ik daar te wachten en m'n busje kwam maar niet. Eindelijk, veel te laat kwam dat ding aanrijden. Er was natuurlijk geen plek meer in deze volgepropte bus dus dat was al top. Doorrijden kon ie ook niet maar ik zou het allemaal nog net aan kunnen halen. Komt de bus aan op leyenburg, moet ie wachten op een tram. Hier gaat het alweer mis. Terwijl de bus wacht zie ik mijn tram wegrijden. Hier gaat mijn hoop. Nu moest ik 10 minuten wachten op de tram en kom ik dus om 7 minuten over 9 aan op die school. Helemaal chago stap ik in mijn tram en probeer ik uit te vinden waar ik er nou precies uit moet en waar ik heen moet lopen.
Eenmaal aangekomen bij mijn halte loop ik ook nog is de verkeerde kant op. Gelukkig werkte mijn navigatie dit keer wel en had ik het snel door, zodat ik maar een klein stukje terug hoefde te lopen. EINDELIJK was ik dan op de school. Er stonden mensen die me konden vertellen waar ik heen moest en gelukkig stond er nog iemand die naar dezelfde opleiding ging als ik, dus was ik niet alleen. Een meneer ging ons even de weg wijzen. Na over alle verdiepingen te hebben gelopen kwam hij erachter dat we helemaal beneden les hadden. Midden in de presentatie kwamen we het lokaal binnen en iedereen keek zo van wtf. Er was ook nog is geen zitplek maar gelukkig hadden ze nog wat losse stoelen staan. Na dit heftige avontuur moest ik even bijkomen.
Het proefstuderen zelf was wel oke. De opleiding lijkt me alleen nog niet zo top meer, de proefcolleges spraken me niet erg aan.
Na het proefstuderen ging ik nog even shoppen en moest ik weer rennen naar m'n tram om m'n bus nog te halen, zodat ik op tijd op m'n werk zou zijn. Dit verliep iets beter dan de heenreis.

Na zo'n heftige dag ging ik slapen. Helaas was mijn dag blijkbaar zo heftig dat ik extreem moest bijslapen, want ik ben door m'n wekker heen geslapen. Mijn wekker ging om half 9, ik werd om kwart voor 12 wakker. Ik kreeg het voor elkaar om om kwart over 12 op school te zijn en stond nog even lekker voor lul toen ik moest gaan uitleggen waarom ik zo laat was.

Conclusie; dit is niet mijn week en het ov en ik gaan nooit vriendjes worden.

0 reacties:

Een reactie posten